Kamuoyu.org

Her Yönüyle İçki

Fatih YOKUŞ

Fatih YOKUŞ

  • Fatih YOKUŞ
  • 04 Ağustos 2017
  • Her Yönüyle İçki için yorumlar kapalı
  • 163 KEZ OKUNDU

Büyük günahlardan ve Allah’ın lanet ettiği, kötülüklerin anası olan içki, toplumun hak ettiği tepkiyi göstermemektedir.
Nüfusunun büyük çoğunluğu Müslüman olmasına rağmen içkinin bu kadar yaygın olması içme yaşının giderek düşmesi düşündürücüdür.
Kur’an da hamır olarak isimlendirdiği sarhoş verici madde haramdır.
Peygamberimiz sallallhu aleyhi ve sellem;
“Sarhoşluk veren şeyler on yönden lanet edilmiştir. Bizzat sarhoşluk veren şeye, hammaddesini ezen veya sıkana, ezip sıktırana, satıcısına, satın alana, nakliyesi ile uğraşana, kendisine götürülen kimseye, bütün bu işlerden elde edilen kazancı yiyene, içene, içilmek üzere ikram edene.” (S. İbn-i Mace, Eşribe/6, Hadis No: 3380)
İktidara gelen tüm hükümetler rejim ile sorunlarının olmadığını rejimin teminatı olduklarını hep beyan etmişlerdir.
Dolayısıyla içkinin üzerine iktidarlar yeterli derecede gitmemiş yasaklanma veya Avrupa ölçüleri dahilinde satışına izin konusunda gerekli yasal düzenlemeler yapmamışlardır. Yapılan bazı düzenlemeler ise denetleme eksikliği ile kağıt üzerinde kalmıştır.
Özellikle trafik kazalarının büyük çoğunluğu içki kaynaklı olmasına rağmen ana yollarda içki satışının serbest olması ve devletin vatandaşı koruma adı altında yasaklaması gerekirken bu tür uygulamalara son vermemesi ayrı bir sıkıntıdır.
Turizm bölgelerinde inanç turizmi yerine içki turizmine önem verilmesi ayrı bir sıkıntıdır.
Müslüman olan halkımızın hamır in ne kadar büyük bir günah olduğu farkında ve bilgisine sahip değildir.
Peygamberimiz sallallhu aleyhi ve sellem:
“Cenab-ı Hak, şaraba, içene, dağıtana, satana, alana, saklamasını isteyene, yüklenip götürene, satıp parasını yiyene lânet ediyor.” (İbn-i Ömer (r.a.)’dan naklen Ebu Davud ve Tirmizi’de)
Belki de büyük günahlar içinde bu kadar geniş bir halka ile lanetlenen başkada günah yoktur.
Yüce Allah Kuranı Kerim Maide Suresi 90, 91 ve 93 ayetlerinde;
“Ey iman edenler! (akıllı örten) içki (ve benzeri şeyler), kumar, dikili taşlar ve fal okları ancak, şeytan İşi birer pisliktir. Onlardan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.
Şeytan içki ve kumar la, ancak aranıza düşmanlık ve kin sokmak; sizi Allah’ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Srtık vazgeçiyor musunuz?
Öyleyse Allah’a itaat eden, peygambere itaat edin ve Allah’a karşı gelmekten sakının. Şayet yüz çevirirseniz bilmiş olun ki, Elçimize düşen sadece apaçık tebliğdir. (Diyanet meal)
Bazı zavallılar Kur’an-ı Kerim de şarab kelimesini kullanarak başka ad ile Örneğin bira, şampanya vb. İsimler ile bilinenlerin haram ve lanetlenen içki olmadığımı söylerler.
Oysa peygamberimiz sallallhu aleyhi ve sellem:
“Ümmetimden bir taife olur ki; alkollü içki içerler ve içkinin namını tebdil edip, istedikleri bir ismi ona takarlar.” (Ebu Davud, Nesai, eşribe, 41.)
Yine bazıları da “sarhoş” olmayı kasd ederek bazı içki türlerini haram olmadığını belirtirler.
Peygamberimiz sallallhu aleyhi ve sellem;
“Bir şeyin çok miktarda alınması insana sarhoşluk veriyorsa, onun azı da haramdır.” (Ebu Davud, No: 3681, Tirmizi, No: 1865)
Bazen çok bilmişlik taslayanlar hele birde dinden ve imandan habersiz Dr. Ve okumuş iseler Avrupa ve günümüz ilmini delil göstererek bazı içki türlerini ilaç olduğunu söylerler.
Yapılan tüm araştırmalar da sarhoş edici tüm maddelerin içilmesi sağlığa faydaları olmadığı dır.
Peygamberimiz sallallhu aleyhi ve sellem:
“Şu muhakkak ki hamr (içki) deva değildir, bilakis marazdır (hastalık vericidird).” Müslim, Ebu Davud, Tirmizi.)
Bu tür iddiaları yapıp içenlerin, hem Allah in lanetlediği kişiler sınıfına, başkasının içki içmesine sebep olduklarında onların işlediği günah kadar günaha girme ve haramı helal yapma tehlikesi ile imanın gitmesi tehlikesi ile karşı karşıya kalmaları tehlikedir.
İslam hukukunda ve Peygamberimiz sallallhu aleyhi ve sellem uygulamalarında had cezası uygulanan günahlardan biri de içki içen için dır.
Hz. Enes (ra) anlatıyor: Resulullah sallallhu aleyhi ve sellem hamr için, hurma dalları ve nalınlarla had vurdu. Hz. Ebu Bekir (ra) kırk darbeyle hadd vurdu.” (Buhar, Müslim, tirmizi. Küt. Sitte 1639)
Abdurrahman İbnu Ezher (ra):
“Huneyn’de iken Hz. Peygamber aleyhisselatu vesselam şarap içen bir adam getirildi Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem (tahkiren) yüzüne Toprak saçtı. Sonra Ashab’a emretti ayakkabılarıyla ve ellerinde bulunan (deynek, Çubuk vs) başka şeylerle adama “Yeter, çekin ellerinizi” deyince ye kadar vurdular. Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem’in vefatından sonra Hz Ebubekir (ra) de içki içenlere 40 darbe vurdurdu. Arkadan Hz Ömer (ra)de halifeliğinin başlangıcında 40 soba vurdurmaya devam etti. Ancak hilafetin sonunda 80 sopa vurdurdu.
Hz Osman(ra) ise iki kere hadd uyguladı birini 40 diğeri 80 yaptı Hz Osman’dan sonra Hz Muaviye de hadi seksen de sabit kaldı (Ebu Davud Hudut 37 küt. Sit.1641)
Belki günümüzde had cezası uygulanma talebi yapılmayabilir.
Seçmen olarak bizler, Allah ve Resul’ünün bu kadar yasakladığı, lanetlediği ve hadd cezasını uyguladığı; sarhoş edici maddelerle mücadele konusunda iktidarı zorlayabilir yasal düzenleme yapma konusunda onları teşvik edebiliriz.
Trafik canavarı dediğimiz ülkemizin maddi, manevi ve can kaybı bakımından birinci sırayı teşkil eden yani terörden daha fazla cana ve mala sebep olan kazalarının başlıca neden içkidir.
Terörle mücadele konusunda toplumsal bir mücadele yapılıyorsa özellikle içki satışları konusunda öyle bir mücadele yapılmalı, trafiğin yoğun olduğu yıllarda şoförlerin rahatlıkla ulaşabileceği yerlerde içki satışları yasaklanmalıdır.
Yasal bir düzenleme olan 18 yaşı altındakilere içki satışını yasaklayan maddesinin uygulanması konusunda çok sıkı denetimler yapılmalı, içki satış ve tüketiminin aleni yani açıkta olmasını önleyici tedbirler konusunda yine hükümete baskı yapılabilir.
Şuna inanalım ki neme lazım der kendimize Vekil tayin etiklerimize Allah in haram saydığı şeyleri yasal düzenleme konusunda baskı kurmaz veya baskı kurduğumuz halde bizi dinlemez ve bizde oyumuzu tekrar o partiye verirsek vebal ve günaha ortak oluruz.
Allah huzurunda parti ve vekilin; yapılan yol, havalimanı, tünel, iş ve aş ile kazanılan mükafattan çok bu günahların hesabını veririz.
Peygamberimiz sallallhu aleyhi ve sellem;
“İçkiden kaçınınız. ALLAH’a yemin ederim ki, içki ile iman bir yerde birleşmez. Yani biri diğerini çıkarır.” (Hz. Osman (r.a.)’dan nakledilmiş. )
ALLAH A EMANET OLUN.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
YAZARIN SON YAZILARI
ORUÇ VE YOLCULUK - 24 Mayıs 2018
ORUCUN SÜNNETLERİ - 24 Mayıs 2018
ORUÇ VE YOLCULUK - 22 Mayıs 2018
ORUCUN MEKRUHLARI - 21 Mayıs 2018
Kibir - 13 Mayıs 2018
Seçim Ve HDP - 3 Mayıs 2018
Seçim Ve Tercihimiz - 23 Nisan 2018
Bize Neler Oluyor? - 7 Nisan 2018
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ